0
Fotocredits: 'Braille-etiket', Naturally Tasty

FlashSoep met braille voor de hulphond

Binnenkort in de supermarkt: biologische linzensoepen van Naturally Tasty met in drie talen de naam van de soep in braille op het etiket. De soepproducent wil zijn soepen toegankelijk maken voor een brede groep consumenten, dus ook voor de circa 300.000 blinden en slechtzienden in ons land. Prachtig toch? Of wacht, hoe doen blinden eigenlijk hun boodschappen? De meesten krijgen ondersteuning. Van een supermarktmedewerker óf van hun hulphond. Ongeveer 3.000 blinde Nederlanders lezen braille. En hoeveel zouden biologische linzensoep kopen?
Meer voor de bühne dan voor de blinde, de soep met braille.

Marketingtribune - Nieuw Nederlandse levensmiddelenverpakking met braille , 14 mei 2021
  • Waardeer dit artikel door het te delen:

Log in om te reageren en duimen uit te delen. Nog geen account? Meld je nu aan!

Lees alles over reageren in de gespreksregels.