0
Fotocredits: 'thuisbezorgd.nl', Thuisbezorgd.nl

Flash Dagelijkse KostShampoo via de maaltijdbezorger

Thuisbezorgd.nl gaat samenwerken met het hippe Lush, dat 'verse' persoonlijke verzorgingsmiddelen maakt. Van alle 10 de Lush-vestigingen in Nederland gaan koeriers 180 verschillende producten, zoals shampoo, douchegel en bodylotion, in de nabije omgeving thuisbezorgen.

Thuisbezorgd, de marktleider op het gebied van maaltijdbezorging (tot misgenoegen van restauranthouders die de monopoliepositie met lede ogen aanzien) heeft al wat langer een oogje op andere segmenten. Een jaar geleden ging Thuisbezorgd al een samenwerking aan met Blokker. Dat was de eerste non-food samenwerking. De directeur van Thuisbezorgd, Gijs Weterings, zegt dat er nog veel te winnen is in de bezorging van non-food producten.

Maaltijdbezorgers hebben het namelijk niet makkelijk. Sinds de coronapandemie bestellen mensen minder maaltijden. Het moederbedrijf van Thuisbezorgd, Just Eat Takeaway, verkocht wereldwijd in de eerste helft van dit jaar 12% minder maaltijden dan in de eerste helft van vorig jaar. Andere maaltijdbezorgers, zoals Deliveroo en Foodora, legden het loodje in de ronde naar marktdominantie. Onderwijl vielen de flitsbezorgers af. In het afgelopen jaar zijn ze 30% van hun klanten kwijtgeraakt en haakten investeerders af.

Het idee om de maaltijdkoeriers ook boodschappen te laten bezorgen, is niet nieuw. Moederbedrijf Just Eat Takeaway begon er een jaar geleden al mee in bezorg-hotspot Berlijn: flitsblurring.

En het is natuurlijk ook een prima idee om straks A-merken, die vaak ruzie hebben met supermarkten over de inkoopprijs, via de Thuisbezorgd-bezorger thuis te laten afleveren.

Nu.nl - Thuisbezorgd-koeriers vervoeren naast een snelle hap nu ook bodylotion | Economie | NU.nl, 1 aug 2023
  • Waardeer dit artikel door het te delen:

Log in om te reageren en duimen uit te delen. Nog geen account? Meld je nu aan!

Lees alles over reageren in de gespreksregels.