0

FlashPicnic zit Albert Heijn online op de hielen

Vraag je consumenten of ze wel eens online boodschappen doen, dan zegt ongeveer een kwart 'ja'. Vraag je door waar ze die boodschappen zouden doen, dan blijken ze inmiddels even vaak - in 38% van de gevallen - te denken aan relatieve nieuwkomer Picnic als aan Albert Heijn. In 2016 (het eerste jaar van Picnic) was dat nog 5% versus 59%. Jumbo staat op zo'n 20%. Dat blijkt uit recent onderzoek van het platform Supermarkt & Ruimte. Ook scoort Picnic veruit het beste bij klanten op klanttevredenheidsgebieden als houdbaarheid, kwaliteit, bestelgemak en leverbaarheid. Moeten Albert Heijn en Jumbo zich ongerust maken? De online omzet maakt maar 5,6% van de totale supermarktomzet uit. Ruim 94% van de consumentenbestedingen vindt nog altijd plaats in supermarkten met een dak en een deur. Maar hoe meer online groeit, hoe heter de adem van Picnic in de nek van AH en Jumbo gaat voelen.

Distrifood - Onderzoek klanttevredenheid: Picnic boven AH en Jumbo, 22 jun 2022
  • Waardeer dit artikel door het te delen:

Log in om te reageren en duimen uit te delen. Nog geen account? Meld je nu aan!

Lees alles over reageren in de gespreksregels.