Weet niet of ik bij zo’n bericht nou moet huilen of lachen. In ieder geval zal Liedel er garen bij spinnen. Samen totaal van het padje af.
Lidl en het Wereld Natuur Fonds (WWF) gaan samenwerken om "de grootste crisis waar de mensheid vandaag mee te kampen heeft" een halt toe te roepen en zelfs om te keren. Met 'doortastende maatregelen' willen de partners in 31 landen, gedurende 5 jaar, onze voedsel- en energiesystemen aanpassen. Te beginnen dus in de keten van Lidl.
Met de hulp van WWF wil Lidl meer duurzame keuzes kunnen bieden aan de consument. De samenwerking richt zich op verschillende aspecten: het verminderen van voedselverspilling, vergroten van de biodiversiteit, verantwoord inkopen van bijvoorbeeld palmolie en cacao. Ook gaat Lidl verschillende natuurbeschermingsprojecten van het WWF steunen in de regio’s waar de supermarktketen inkoopt.
Het WWF is blij met de samenwerking: “Voedsel- en landbouwsectoren zijn de belangrijkste aanjagers van klimaatverandering en natuurverlies. Deze sectoren zijn verantwoordelijk voor één derde van de uitstoot van broeikasgassen, 80% van de ontbossing en 70% van het verlies van biodiversiteit op het land. Als één van de grootste supermarktketens in Europa heeft Lidl een enorme internationale invloed om duurzame veranderingen in de voedsel-, landbouw- en detailhandelsector te stimuleren”, zegt het WWF.
Weet niet of ik bij zo’n bericht nou moet huilen of lachen. In ieder geval zal Liedel er garen bij spinnen. Samen totaal van het padje af.
Help de schrijver de juiste toon te vinden waarop je naar hem of haar wilt luisteren.
Klik op de naam van de schrijver en gebruik het "Stuur een mail" veld op zijn of haar profiel om je bericht te versturen.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.