Boeren die stoppen met glyfosaat moeten meer wieden. Met de hand is te veel werk. Daarom gebeurt het met de trekker. Het kost een flinke slok diesel meer, weten Franse boeren die het doen inmiddels. Het jaagt de kosten van appelboeren met 10% op. Ze lopen dat verlies gelukkig weer in omdat consumenten van lekker duurzame glyfosaatvrije appeltjes houden en daar graag 10% meer voor willen betalen.
Twitter - CSFL on Twitter, 17 nov 2019La mission parlementaire "glyphosate" semble découvrir que supprimer le #glyphosate ne se fera pas en quelques mois. Certains l'ont déjà fait : 10% de surcoût, nombreux passages de tracteurs en + et conso de gasoil plus que triplée. Pour certains, ça s'appelle le dév durable! pic.twitter.com/dvZh0rs4yA
— CSFL (@csfldefrance) November 14, 2019
Help de schrijver de juiste toon te vinden waarop je naar hem of haar wilt luisteren.
Klik op de naam van de schrijver en gebruik het "Stuur een mail" veld op zijn of haar profiel om je bericht te versturen.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Sjongejongejonge, wat een giftige reacties... Daar is glyfosaat niks bij... :-(
#7 #10 Er zijn werklozen zat in Nederland maar die zijn
- te hoog opgeleid
- lichamelijk wrak
- niet gemotiveerd
- en kunnen veel makkelijker een uitkering opstrijken dan je eige te pleuris werke voor practisch hetzelfde geld als een uitkering
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/rotterdams-plan-voor-werklozen-is-mislukt~bdca4811/
En dat schept weer veel tijd om te kankeren over al die buitenlanders die hier "onze banen inpikken" en allemaal hier blijven wonen in dit overvolle land en die ook huisvesting moeten hebben zodat er weer een poldertje volgebouwd moet worden.
Ik heb veel met kippenvangers gewerkt uit polen en estland dat werkt een stuk plezieriger als met nederlandse beroepsvangers
Saskia Ehrhardt , er is in Nederland een groot tekort aan laaggeschoolde arbeid, vandaar dat veel laaggeschoold werk nu wordt verricht door mensen uit Oost-Europa. Dus ik weet niet waar jij het vandaan haalt dat veel laaggeschoolde mensen thuis zitten bij gebrek aan werk, want dat is onzin.
#3, Saskia, auto's duurzaam? Je bedoelt zoiets als minder energie pp? Las ergens dat de ellende begon, toen de mens van alles ging doen, en dat ook nog eens snel, met gebruik van fossiel (10 ton CO2-uitstoot pppj, zie je het voor je?), terwijl 'de natuur' een heel ander tempo lijkt te hebben. Van daaruit gezien is duurzaam lekker in je stoel zitten niks doen, en veel minder consumeren. Actief duurzaam zijn, hoe doe je dat?
#4 PS: de duurzame auto is hier off-topic maar ik heb me daar al vaker over opgewonden en dat zal ook zeker weer gebeuren als het bij een artikel past.