In de NRC doet Marjoleine de Vos nogal tobberig over haar probleem. Ze vindt niet op elke straathoek in Amsterdam meer kroketten van een kwaliteit, zoals vroeger elke bakker ze verkocht. Maar ze heeft een grappig nieuwtje. Een paar bakkers die in het verleden geroemd werden om hun kroketten verkochten hun merk, dat hun achternaam was, aan een industriële krokettendraaier die de namen ook weer doorverkocht.
Pikant: de kleinzoon van bakker Kwekkeboom uit Amsterdam maakt voor verkoop in zijn Amsterdamse winkel weer zelf kroketten. Een originele Kwekkeboom? Nee, dat is een merknaam van een kroket uit de fabriek. De Kwekkeboomkroket van de jonge Kwekkeboom mag geen Kwekkeboom heten.
Help de schrijver de juiste toon te vinden waarop je naar hem of haar wilt luisteren.
Klik op de naam van de schrijver en gebruik het "Stuur een mail" veld op zijn of haar profiel om je bericht te versturen.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
Dan noemt ie ze 'de kroket van Kwekkeboom' Dat is geen merknaam, want het is een berwijzing naar je eigen naam owel "de kroket van mij' is dan wat die bakker zegt.
Daar zit dus wel wat p.r. waarde in :-) De NRC en Foodlog zijn er al mee begonnen. Mooi.
Dan maar Kweckebeaum :)