7
Fotocredits: 'Kletskassa', Jumbo

FlashKletsen met de caissière

Supermarktketen Jumbo rolt het concept van de 'kletskassa' uit over Nederland. Het is een service aan mensen die eenzaam zijn. Er komen 200 kletskassa's bij, waar klanten bij het afrekenen rustig een praatje kunnen maken. Ook in België doen kletskassa's hun intrede. Een slimme zet. Niet alleen om de gratis reclame die het initiatief oplevert, maar ook omdat de kletskassa haaks op de trend naar zelfscannen, kassaloos en digitalisering staat. Uitstekende doelgroepmarketing. Want wie hoopt Jumbo aan te spreken? Eenzame, vaak oudere, mensen. In België is dat een kwart van de bevolking.

Gondola - Kletsen aan de kassa: de slimme zet van Jumbo, 29 sep 2021
  • Waardeer dit artikel door het te delen:
Laden...
Michelle Boer
Michelle Boer Stagiair Voeding en Diëtetiek
  • #7
  • 12 okt '21
  • 10:35

De winkeleigenaren (van verschillende supermarktketens) in het panel van Distrifood reageren nogal skeptisch op de kletskassa's van Jumbo. De reacties lopen uiteen van "mediahype", "bang lang te moeten wachten", "kassa’s zijn passé" en "'leuke marketing'" tot aan "sowieso al het visitekaartje van de zaak" en "kassières zijn hierop al ingesteld".

Joep Goossens
Joep Goossens Consument, gepensioneerd
  • #6
  • 4 okt '21
  • 23:27

In Frankrijk zijn alle kassa's kletskassa's, altijd zo geweest, maar de caissières zijn daar vaak een stuk ouder (behalve bij de Lidl). Je kan een bekende niet zonder kletsen de kassa laten passeren, zelfs niet als er nog een rij zuchtende toeristen staat te wachten. Alleen het begroeten op z'n Frans is moeilijker geworden met die spatschermen.

Dianne Goes
Dianne Goes Officemanagement en Relatiebeheer
  • #5
  • 4 okt '21
  • 12:17

#4 Corona (of Covid)-periode

Jeroen van Buuren
Jeroen van Buuren Food- en agri-economie
  • #4
  • 3 okt '21
  • 9:42

#2 Wat is C-periode?

Theo Jonkhart
Theo Jonkhart Anders zou ik het niet zeggen, want sommige zaken liggen vaak nèt even anders en
  • #3
  • 30 sep '21
  • 17:00

Wat bij veel bedrijven en instanties ook een slimme zet zou zijn is om weer eens een levend persoon de telefoon te laten opnemen ipv een robot die een hele riedel opleest met keuzenummers die dikwijls niet aansluiten met wat je hebt te vragen. Dit soort bedrijven hebben de cliënten niet hoog zitten. Tegen eenzaamheid zal het vast niet helpen, maar wel tegen het gevoel van onmacht.

Ik vind een reactie niet ok

Help de schrijver de juiste toon te vinden waarop je naar hem of haar wilt luisteren.
Klik op de naam van de schrijver en gebruik het "Stuur een mail" veld op zijn of haar profiel om je bericht te versturen.

sluit

Log in om te reageren en duimen uit te delen. Nog geen account? Meld je nu aan!

Lees alles over reageren in de gespreksregels.