FlashKeurmerk PlanetProof wist belang te verdubbelen

Het areaal dat wordt gecertificeerd onder het keurmerk On the Way to PlanetProof groeide met 124% in 2018. Greenpeace bood de organisatie de kans om het logo verplicht te stellen voor tuinders en telers die aan Nederlandse supermarkten leveren. Dat kost hen geld omdat ze het leeuwendeel van hun product buiten Nederland verkopen en daar voorlopig niets extra voor het plakkertje krijgen. Het keurmerk financiert zijn internationale expansie via zijn Nederlandse belang.

Boerderij - Megagroei areaal PlanetProof, 30 jan 2019
  • Waardeer dit artikel door het te delen:
Laden...
Gijs Dröge
  • #3
  • 30 jan '19
  • 22:45

"Het keurmerk financiert zijn internationale expansie via zijn Nederlandse belang", is een stelling die nergens op is gebaseerd. Het klopt ook niet. Het is evenmin het geval dat Greenpeace SMK de kans biedt een logo verplicht te stellen. Het zijn supermarkten die eisen stellen aan leveranciers. Foodlog mag wat mij betreft wel zorgvuldiger in haar berichtgeving te werk gaan.

Dick Veerman
Dick Veerman Hoofdredacteur Foodlog
  • #2
  • 31 jan '19
  • 22:07

Gijs, waarom stellen supermarkten die eis en waarom certificeer je hun vraag?

Andere vraag: waarom ontneem je tuinders en telers die je al certificeerde hun onderscheid door het zo algemeen te maken? Die vraag hangt samen met de eerste.

Gijs Dröge
  • #1
  • 1 feb '19
  • 8:45

Dick, je kan mij allerlei vragen stellen (deels beter aan supermarkten overigens),maar ik zou eerst graag antwoord zien op mijn reactie. Foodlog moet niet zo maar wat beweren namelijk, daar heb ik moeite mee.

Ik vind een reactie niet ok

Help de schrijver de juiste toon te vinden waarop je naar hem of haar wilt luisteren.
Klik op de naam van de schrijver en gebruik het "Stuur een mail" veld op zijn of haar profiel om je bericht te versturen.

sluit

Log in om te reageren en duimen uit te delen. Nog geen account? Meld je nu aan!

Lees alles over reageren in de gespreksregels.