1
Fotocredits: 'Oranjekoorts in Groningen', Francis Bijl

FlashJumbo-AH 1:0

De oranjekoorts loopt op. Nu grote schermen en versierde cafés niet kunnen, ruiken supermarktketens hun kans. Voetbalplaatjes, voetbalplakplaatjes, voetbalreclames; het gevecht om EK-publiciteit is losgebarsten. Reclamebureaus deden soms iets te veel hun best, vindt de Nederlandse voetbalbond KNVB. Die is boos op Jumbo. Oranjekoorts, Oranjebus, Oranjeparades, ‘Links Rechts’; het oranjepatent hoort bij de KNVB, vindt de bond. Vermoedelijke achterliggende reden? AH is officieel sponsor van de KNVB. Wat levert de boze brief op? Gratis publiciteit en nog meer sympathie voor Jumbo. Jumbo-AH 1:0.

NOS - KNVB eist stop Snollebollekes-reclame, 10 jun 2021
  • Waardeer dit artikel door het te delen:
Laden...
Yara de Ruig
Yara de Ruig Foodlog redactie
  • #1
  • 14 jun '21
  • 16:24

Na alle ophef over de Oranje-reclames vanuit de KNVB (ook Lidl kreeg een boze brief van de voetbalbond), relativeert Albert Heijn de situatie een nieuwe reclame, schrijft het AD. De slogan luidt: ‘Samen voor Oranje, samen staan we achter onze jongens’. In het spotje is de vader van het Albert Heijn-gezin beplakt met de Hollandicons, de stickers en tatoeages van AH. Met een knipoog naar de ophef, draagt de vader daarnaast ook de juichcape van Jumbo, het broekje van Bavaria en de oranje slippers van Lidl.

Bekijk de AH-reclame hier.

Ik vind een reactie niet ok

Help de schrijver de juiste toon te vinden waarop je naar hem of haar wilt luisteren.
Klik op de naam van de schrijver en gebruik het "Stuur een mail" veld op zijn of haar profiel om je bericht te versturen.

sluit

Log in om te reageren en duimen uit te delen. Nog geen account? Meld je nu aan!

Lees alles over reageren in de gespreksregels.