De torenhoge inflatie en verarming in het land hebben ertoe geleid dat twee derde van de Engelse consumenten (65%) is geswitched naar de discounters Aldi en Lidl voor hun boodschappen. Dat zegt onderzoeksbureau Pricer.
Het onderzoeksbureau deed een enquête onder 1.000 consumenten. Net iets meer dan de helft (51%) van de consumenten zegt voor een deel van hun boodschappen naar discounters te zijn geswitched; 13% doet daar voortaan al hun boodschappen. Met name de jongeren switchen: 79% van de Millennials en 78% van Gen Z.
Bovendien zijn consumenten gevoelig voor promoties. Zo’n 81% van de Britten zegt kostenbewust in te kopen en meer dan een derde (35%) is van plan om zuinig te blijven eten, zelfs als hun besteedbaar inkomen minder onder druk komt te staan.
De toename in aankopen bij discounters zal effect hebben op hun marktaandeel. Afgelopen januari lieten de Nederlandse cijfers al een kleine stijging in het marktaandeel van Lidl zien.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.