Je zoekt binnen Foodlog, via Google
Menu Foodlog

FlashHannesen met huismerknamen

Op een kwaad moment bedacht een denktank bij Albert Heijn de naam Goedkoopjes. Voor lager geprijsde huismerkartikelen. Een naam die niet werkt. Hij wordt dan ook weer afgeschaft. Goedkoopjes gaan Prijsfavorieten heten. Niet vragen wat dat precies betekent en weddenschappen afsluiten over hoe lang Prijsfavorieten het volhouden.
Overigens: is de huismerknaam G’woon al ingeburgerd? Nee toch!

Distrifood - AH: ?Goedkoopjes? worden ?Prijsfavorieten?, 18 feb 2019
  • Waardeer dit artikel door het te delen:
Laden...
Annika de Jong
Annika de Jong Redactie Foodlog
  • #4
  • 26 feb '19
  • 15:48

In een paginagrote advertentie in onder meer het AD stak supermarktketen Dirk van den Broek de draak met AH door te melden dat het toch wel zonde is dat de Zaandamse grootgrutter is gestopt met het aanbieden van de zogeheten ‘goedkoopjes’. Voor echte goedkope boodschappen moet je volgens de Amsterdamse supermarktketen niet bij Albert Heijn zijn, maar bij Dirk, zegt Dirk.

Theo Jonkhart
Theo Jonkhart Anders zou ik het niet zeggen, . . .
Annika de Jong
Annika de Jong Redactie Foodlog
  • #2
  • 19 feb '19
  • 11:12

Onder de naam Prijsfavorieten brengt AH 148 producten minder onder de aandacht dan onder Goedkoopje, schrijft Distrifood. Alwin van der Velden van Superscanner concludeert op LinkedIn dat dit in aantal items ruim 10% is. Van der Velden legt een voorzichtig verband met de Laagblijverscampagne van Plus. "Als je Prijsfavoriet duurder blijft dan andere agf in de markt dan is het verstandig het Goedkoopje in agf nu niet langer als Prijsfavoriet te communiceren." Er is beweging omlaag in de agf-prijzen van AH concludeert Superscanner, maar de prijsdaling zijn volgens Van der Velden "niet overtuigend".

De supermarktketen spreekt tegen dat het aantal artikelen verlaagd is, meldt Distrifood. "De conclusie is gebaseerd op de constatering van Superscanner dat we 900 Prijsfavorieten hebben. Deze conclusie is feitelijk onjuist: Albert Heijn voert ruim 1.000 Prijsfavorieten. En we verwachten dat in de komende tijd het aantal Prijsfavorieten zal stijgen over de hele breedte van het assortiment."

Over de rebranding zegt AH tegenover Distrifood: "Albert Heijn vindt het belangrijk dat heel Nederland weet dat je bij ons nooit teveel betaalt voor je dagelijkse boodschappen. Om de kwaliteit én de vaste lage prijs nog beter te benadrukken, zetten we nu de volgende stap van Goedkoopje naar Prijsfavorieten."

Sytske Barkhuis
  • #1
  • 18 feb '19
  • 14:15

Geen idee, maar ik zag bij dochter wel pindakaas staan van het merk G'woon. Ik heb overigens geen idee welke supermarkt G'woon als huismerknaam gebruik.

Ik vind een reactie niet ok

Help de schrijver de juiste toon te vinden waarop je naar hem of haar wilt luisteren.
Klik op de naam van de schrijver en gebruik het "Stuur een mail" veld op zijn of haar profiel om je bericht te versturen.

sluit

Je moet ingelogd zijn om te reageren en duimen uit te kunnen delen.

Log nu in! Heb je nog geen account, meld je dan nu aan!

Lees Gespreksregels, de 'appeltjes' & de ambitie van Foodlog voor meer informatie over hoe je dit doet en hoe je je bijdrage aan Foodlog kleur kunt geven.