Je zoekt binnen Foodlog, via Google
Menu Foodlog

FlashHaastige klanten op gemak door meloengeur

Geur in winkels is niet nieuw. Maar wat heeft die geur precies voor effect op klanten? Dat ontdekten Nederlandse onderzoekers in de supermarkt. Vooral gehaaste consumenten blijken te ontspannen en de tijd te vergeten. Bij een lekker luchtje doen klanten 10% meer impulsaankopen, blijven ze 27% langer in de winkel en geven ze 14% meer uit. Het moet wel een specifiek luchtje zijn, dat ook nog eens voldoende te ruiken moet zijn. Het best werkt meloen.

Distrifood - Academic Update: Wat is het effect van geur in de supermarkt?, 23 mei 2019
  • Waardeer dit artikel door het te delen:
Laden...
Astrid Spijkers
  • #1
  • 24 mei '19
  • 7:35

Mij jaag je weg met meloengeur, ik wordt daar echt misselijk van

Ik vind een reactie niet ok

Help de schrijver de juiste toon te vinden waarop je naar hem of haar wilt luisteren.
Klik op de naam van de schrijver en gebruik het "Stuur een mail" veld op zijn of haar profiel om je bericht te versturen.

sluit

Log in om te reageren en duimen uit te delen. Nog geen account? Meld je nu aan!

Lees alles over reageren in de gespreksregels.