Maar vooral de vertrouwelijk klinkende naam: 'innocent'.
Sapjes- en smoothiemaker Innocent doet aan greenwashing. Dat vindt actiegroep Plastic Rebellion, die de jongste reclamecampagne van Innocent aanklaagde bij de Britse Advertising Standards Authority (ASA) die recent de advertentierichtlijnen rondom 'groene' claims aanscherpte. In een omstreden geraakt filmpje, dat inmiddels van YouTube gehaald is, zingen tekenfilmfiguren over de gevaren van 'messing up the planet', waarna ze rommel gaan opruimen om 'de planeet te redden'. Pure greenwashing, vinden de klagers. Niet alleen is Innocent van Coca-Cola - een van de grootste plasticvervuilers ter wereld - maar mensen laten denken dat ze de planeet aan het redden zijn als ze maar Innocent drinken, is de overtreffende trap van greenwashing. Ook Innocent zit gewoon in plastic flesjes.
Help de schrijver de juiste toon te vinden waarop je naar hem of haar wilt luisteren.
Klik op de naam van de schrijver en gebruik het "Stuur een mail" veld op zijn of haar profiel om je bericht te versturen.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.