0
Fotocredits: Oerwoud keurmerken, FL Media

FlashGroei keurmerken stabiliseerde in 2021

Gedurende het eerste jaar van de pandemie, 2020, groeiden de verkopen van levensmiddelen met een keurmerk fors. In 2019 had 19,2% van de etenswaren die we kochten in supermarkten een keurmerk (zoals bijvoorbeeld Beter Leven, Utz, Biologisch). In 2020 was dat 20,9%. Die sprong was kleiner dan die van 2018 naar 2019, toen het van 15,8% naar die 19,2% ging. In 2021 blijft het aandeel steken op 21%, maar 0,1 harde procentpunt meer dan in 2020.
In 2022 zullen we waarschijnlijk de aandacht weer richten op betaalbaar eten. Dat kan een negatief effect hebben op verdere groei en wellicht zelfs weer leiden tot krimp van het aandeel keurmerken in je boodschappentas.

IRI , 23 apr 2022
  • Waardeer dit artikel door het te delen:

Log in om te reageren en duimen uit te delen. Nog geen account? Meld je nu aan!

Lees alles over reageren in de gespreksregels.