1
Fotocredits: 'Supermarktschap', pxfuel

FlashGezond, goedkoop én opvallend, dat helpt

Gezonde producten die opvallender zijn, verkopen beter. Ook helpt het als ze goedkoop zijn, terwijl ongezond voedsel duur is. Onderzoekers van het Amsterdam UMC zochten uit of populariteit, gezondheidsaanwijzingen en prijswijzigingen aanzetten tot gezondere inkopen. Als alle veranderingen tegelijk worden doorgevoerd, kopen mensen de gezondste opties. Let wel: in een virtuele (bestel)supermarkt.

Distrifood - Gezond product dat opvalt verkoopt beter - Distrifood, 23 nov 2020
  • Waardeer dit artikel door het te delen:
Laden...
Mandy Braat
Mandy Braat Voeding en gezondheid
  • #1
  • 24 nov '20
  • 13:30

Supermarkten kunnen ook een rol spelen in de presentatie van kinderproducten en ouders daarbij een handje helpen. Marieke Battjes-Fries, onderzoeker voeding & gezondheid bij Louis Bolk, wijst ouders in Distrifood erop dat het zeker in deze coronatijd belangrijker is dan ooit om gezonde keuzes te maken. Supermarkten kunnen volgens haar het ongezonde kinderaanbod minder opvallend opstellen.

Daarnaast wijst recent onderzoek van Spoony, producent ‘gezonde’ kinderproducten, uit dat ouders behoefte hebben aan een breder assortiment van gezonde producten voor hun kinderen. Volgens Spoony ligt de bal nu bij supermarkten ‘om de wereld van de ongezonde verleiding voor kinderen te veranderen in een wereld vol gezonde verleiding’.

Ik vind een reactie niet ok

Help de schrijver de juiste toon te vinden waarop je naar hem of haar wilt luisteren.
Klik op de naam van de schrijver en gebruik het "Stuur een mail" veld op zijn of haar profiel om je bericht te versturen.

sluit

Log in om te reageren en duimen uit te delen. Nog geen account? Meld je nu aan!

Lees alles over reageren in de gespreksregels.