0
Fotocredits: 'soft drink sugar awareness', wikimedia commons

FlashGewoon schrappen, die frisdrankreclame voor pubers!

Scholen komen binnenkort vol te hangen met posters die de bergen suikerklontjes in een glas frisdrank tonen. Zo wil het Voedingscentrum jongeren bewust maken van de hoeveelheid suiker die zij binnenkrijgen via fris- en energydranken.

Eén op de 3 jongeren drinkt namelijk dagelijks frisdrank, blijkt uit een recent onderzoek onder Amsterdamse jongeren. Daar worden ze in toenemende mate dik van. Zou een poster daar verandering in brengen? Dat vindt het Voedingscentrum nog lastig te zeggen, maar het heeft in ieder geval goede hoop dat voedseleducatie gaat helpen.

Nee, dan Lidl. Die supermarktketen is genomineerd voor de Gezonde Innovatie Awards met een even eenvoudig als krachtig initiatief: gewoon alle kinderreclame voor frisdranken de winkel uit.

AD - Tot wel twaalf klontjes: Voedingscentrum wil pubers bewust maken van de berg suiker in hun drankjes, 3 dec 2022
  • Waardeer dit artikel door het te delen:

Log in om te reageren en duimen uit te delen. Nog geen account? Meld je nu aan!

Lees alles over reageren in de gespreksregels.