Je zoekt binnen Foodlog, via Google
Menu Foodlog
0
Fotocredits: 'Vitamins for kids', Mike Mozart

FlashGeen groente? Dan een pilletje

Genoeg groenten, fruit, volkoren graanproducten, zachte of vloeibare vetten en afwisselend (vette) vis, wat vlees, peulvruchten en eieren. Als ieder kind zo zou eten, zou het zonder problemen alle benodigde voedingsstoffen uit zijn eten kunnen halen. Helaas, in veel gevallen loopt gezond eten uit op een gevecht. Aan drie keer per dag groente komt een kind maar al te vaak niet. Terwijl het zo lekker zou kunnen zijn, denk aan een groentesmoothie bij het ontbijt, een omelet met champignons en broccoli voor de lunch en een bord vol lekkere groente voor het avondeten. De oplossing? een multivitaminepilletje. Al vanaf de leeftijd van 2,5 jaar, als het moet. Maar let op: neem er wel eentje zonder toegevoegde suikers, zegt kindervoedingscoach Catherina Carvalho.

AD - 'Aan drie keer per dag groente komt een kind tegenwoordig niet: multivitamine is dan het advies?, 3 feb 2022
  • Waardeer dit artikel door het te delen:

Log in om te reageren en duimen uit te delen. Nog geen account? Meld je nu aan!

Lees alles over reageren in de gespreksregels.