In Nederland rijden nu in totaal 54.000 elektrische auto's rond. Op de CO2-uitstoot van het Nederlandse wagenpark heeft dat weinig effect. De elektrische auto's maken maar 1% van het wagenpark uit. Doorgroeien naar 'miljoenen' elektrische auto's zit er niet in; er zijn simpelweg onvoldoende elektrische auto's en laadstations beschikbaar. Ja, die auto's zijn er wel, in het dure segment. Maar daar heeft Jan Modaal het geld niet voor. Die blijft rijden in zijn oude barrel.
Help de schrijver de juiste toon te vinden waarop je naar hem of haar wilt luisteren.
Klik op de naam van de schrijver en gebruik het "Stuur een mail" veld op zijn of haar profiel om je bericht te versturen.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.
En dan wordt er nog niet eens naar het LCA verhaal gekeken.
Mijn Peugeootje 107 van dec 2009 heeft nog maar 40.000 op de teller staan en ik kan nog zeker 15 jaar mee vooruit (als ik dan nog ergens in een binnenstad mag komen ;)
De Vereniging Vloeibaar Gas in het AD-artikel heeft een beter punt. Als mensen op gas gaan rijden scheelt dat écht en direct CO2-uitstoot. Afschaffen/verminderen van belasting op LPG is misschien ook wel goedkoper dan al die peperdure elektrische auto's subsidiëren.
Hoe komt het trouwens dat de politiek nog steeds denkt dan elektrisch autorijden CO2-uitstoot beperkt? Zijn ze dan écht zo dom als het lijkt?
Stekkerwagens zijn dan ook niets beter voor het milieu dan de benzinemonsters. Ja, alleen als je je neus onder de achterbumper van een stekkerwagen steekt stinkt het niet. Hun elektra is een ratatouille van voornamelijk aardgas, kolen, kernenergie en een sneufje zon en wind. Dat Jan Modaal alleen in ouwe barrels rijdt gaat me wat ver door de bocht. Onderschat Jan maar niet.