3
Fotocredits: Smaken, Roze Bunker

FlashCommercieel activisme met duurzame frisdrank

Het merk Roze Bunker brengt geen siroop op de markt omdat een smaak ‘leuk’ is. Nee, elk product moet een probleem oplossen. Neem bijvoorbeeld de productie van limoncello. Omdat alleen de schil van de citroen wordt gebruikt, blijft het sap over, legt mede-oprichter Emile Corre van de Roze Bunker uit. Daar kun je prima siroop van maken.

Corre richtte het bedrijf op met een aantal vrienden. Ze kozen voor siroop omdat water op het laatst toevoegen transportvolume, opslag, sjouwwerk en verpakkingen scheelt.

Corre is idealistisch, maar niet vies van commercie. “Wat mij betreft is commercie juist belangrijk bij activisme. Commercie kan ervoor zorgen dat een actie langer doorloopt. Met een gezond bedrijf kan ik de komende dertig jaar het protest tegen verkeerde frisdranken op de markt voortzetten.”

Roze Bunker levert voornamelijk aan horecazaken en groothandels. In Nederland zijn er inmiddels zo’n 400 afnemers, in België ook nog een aantal. In de toekomst wil Roze Bunker ook aan de consumentenmarkt leveren.

Hoe voedselproblemen worden opgelost in frisdranksiroop | Change Inc., 24 feb 2023
  • Waardeer dit artikel door het te delen:
Laden...
Jan Peter van Doorn
Jan Peter van Doorn Marketing en reclame
  • #3
  • 27 feb '23
  • 22:44

Verhalen zijn nooit waar.

Erik van Dam
Erik van Dam Humane gezondheid
  • #2
  • 27 feb '23
  • 21:29

Als ik limoncello maak, gaat daar ook het citroensap in.

Carolien Makkink
Carolien Makkink Diervoeding
  • #1
  • 27 feb '23
  • 19:02

Ik kan me niet voorstellen dat die geschilde citroenen werden weggegooid. Daar kun je toch nog vanalles mee? Zie hier.

Ik vind een reactie niet ok

Help de schrijver de juiste toon te vinden waarop je naar hem of haar wilt luisteren.
Klik op de naam van de schrijver en gebruik het "Stuur een mail" veld op zijn of haar profiel om je bericht te versturen.

sluit

Log in om te reageren en duimen uit te delen. Nog geen account? Meld je nu aan!

Lees alles over reageren in de gespreksregels.