Verhalen zijn nooit waar.
Het merk Roze Bunker brengt geen siroop op de markt omdat een smaak ‘leuk’ is. Nee, elk product moet een probleem oplossen. Neem bijvoorbeeld de productie van limoncello. Omdat alleen de schil van de citroen wordt gebruikt, blijft het sap over, legt mede-oprichter Emile Corre van de Roze Bunker uit. Daar kun je prima siroop van maken.
Corre richtte het bedrijf op met een aantal vrienden. Ze kozen voor siroop omdat water op het laatst toevoegen transportvolume, opslag, sjouwwerk en verpakkingen scheelt.
Corre is idealistisch, maar niet vies van commercie. “Wat mij betreft is commercie juist belangrijk bij activisme. Commercie kan ervoor zorgen dat een actie langer doorloopt. Met een gezond bedrijf kan ik de komende dertig jaar het protest tegen verkeerde frisdranken op de markt voortzetten.”
Roze Bunker levert voornamelijk aan horecazaken en groothandels. In Nederland zijn er inmiddels zo’n 400 afnemers, in België ook nog een aantal. In de toekomst wil Roze Bunker ook aan de consumentenmarkt leveren.
Help de schrijver de juiste toon te vinden waarop je naar hem of haar wilt luisteren.
Klik op de naam van de schrijver en gebruik het "Stuur een mail" veld op zijn of haar profiel om je bericht te versturen.
Lees alles over reageren in de gespreksregels.