0
Fotocredits: 'Cocktails', Alpha du centaure

FlashBols mikt onethisch op thuisdrinker

Vijf nieuwe kant-en-klaar cocktails lanceerde het beursgenoteerde Lucas Bols vorige week. De Margarita Azul, de Espresso Martini, de Red Light Negroni, de Very Old Fashioned en de Pornstar Martini zijn voor de liefhebber gewoon te koop in de supermarkt. Dat mag, want supermarkten mogen zwak-alcoholhoudende dranken (tot 15% alcohol) verkopen. En dus paste Bols de receptuur een beetje aan voor de thuisdrinker, die op zoek is naar cocktails met minder alcohol. Dat mag tenslotte gezond heten. Wim van Dalen, directeur van STAP, het Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid, gelooft er helemaal niets van. Sterke-drankproducenten zoeken gewoon vervangende afzet onder thuisdrinkers omdat de horeca gesloten was.

Het Financieele Dagblad - Opkomst thuisdrinker baart antidranklobby zorgen, 31 aug 2021
  • Waardeer dit artikel door het te delen:

Log in om te reageren en duimen uit te delen. Nog geen account? Meld je nu aan!

Lees alles over reageren in de gespreksregels.