0
Fotocredits: 'Delivery', Pxfuel

FlashMaaltijdbezorger blij met dik verlies

Een verlies boeken van €918,1 miljoen en toch hartstikke tevreden zijn. De Duitse maaltijdbezorgdienst Delivery Hero steekt de vlag uit. Want het gigaverlies, een verdubbeling ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, is het gevolg van overnames, uitbreiding naar nieuwe markten en investeringen. Ofwel: zo snel mogelijk groeien en zo veel mogelijk marktaandeel voor de neus van concurrenten wegpakken. Dat doe je onder meer door het inrichten van 'dark kitchens', minimagazijnen en de inhuur van nieuwe chauffeurs. Dat mag wat kosten. Tegenover de verliezen staan een omzetgroei van 157% tot bijna €2,5 miljard en een groei van het aantal bestellingen met 136% naar 1,4 miljard. Delivery Hero is de belangrijkste concurrent van het Nederlandse Just Eat Takeaway, dat begin dit jaar een verlies van minder dan €150 miljoen meldde bij een omzet van €2,04 miljard.

Het Financieele Dagblad - Duitse maaltijdkoerier Delivery Hero maakt verlies van bijna ?1 mrd , 31 aug 2021
  • Waardeer dit artikel door het te delen:

Log in om te reageren en duimen uit te delen. Nog geen account? Meld je nu aan!

Lees alles over reageren in de gespreksregels.