Gezonde Innovatie Awards aanmelden
Je zoekt binnen Foodlog, via Google
Menu Foodlog

FlashAntimelkreclame van de tram

Op Antwerpse en Gentse trams staat niet langer 'Melk is Dodelijk'. De campagne van Be Vegan voor plantaardige alternatieven voor melk werd 'als kwetsend ervaren door bepaalde publieksgroepen', haast de openbaarvervoermaatschappij zich te verklaren. Wie dat zijn? De vele hardwerkende boeren en veetelers die dierenwelzijn hoog in het vaandel dragen, zeggen de Belgische landbouworganisaties. De Jury voor Ethische Praktijken inzake reclame hoefde er niet eens aan te pas te komen.

De Morgen - Antimelkreclame op Antwerpse en Gentse trams stopgezet na klacht boeren, 4 okt 2019
  • Waardeer dit artikel door het te delen:
Laden...
Jos Koning
Jos Koning socioloog en musicus
  • #1
  • 6 okt '19
  • 16:27

Ik zou het mooi vinden als men eens zou stoppen met zichzelf op de automatische piloot als "hardwerkend" te adverteren (Nederlanders, ondernemers, boeren, zzp-ers, ga maar door); alsof anderen nĂ­et hard werken.

Ik vind een reactie niet ok

Help de schrijver de juiste toon te vinden waarop je naar hem of haar wilt luisteren.
Klik op de naam van de schrijver en gebruik het "Stuur een mail" veld op zijn of haar profiel om je bericht te versturen.

sluit

Log in om te reageren en duimen uit te delen. Nog geen account? Meld je nu aan!

Lees alles over reageren in de gespreksregels.