Klanten kunnen bij HUNGRY maaltijden bestellen van professionele koks. Hungry onderscheidt zich door een directe band tussen klant en de naam van de kok en de herkomst van de ingrediënten die hij gebruikt.

Klanten moeten ze zich binnen een straal van maximaal 10-15 minuten rijden van de chef bevinden om de belofte van het bedrijf - “authentic, one-of-a-kind fresh-cooked meals, delivered hot” - waar te kunnen maken. Om zich te onderscheiden op de drukbevolkte maaltijdbezorgmarkt, richt HUNGRY zich op het persoonlijker maken. De klant weet wat de achtergrond en ervaring van de chef is, welke ingrediënten hij gebruikt en waarom hij daar voor kiest. Het motto van de start-up is dan ook “know your chef, know your food”.

De chef is verantwoordelijk voor de ingrediënten en het koken, HUNGRY regelt de marketing, verpakking en bezorging
Vrijheid zoals bij Uber
De maaltijdbezorger hanteert de ‘Uber-aanpak’, naar analogie van de inmiddels wereldberoemde taxi-app. Klanten weten wie de kok is en de chef heeft veel vrijheid. Hij bepaalt zelf wat hij gaat koken, hoeveel de maaltijd kost en wanneer hij werkt. Zo kan hij makkelijk extra geld verdienen op zijn vrije dagen. De chef is verantwoordelijk voor de ingrediënten en het koken, HUNGRY regelt de marketing, verpakking en bezorging.

Groei
Volgens mede-oprichter Eman Pahlevani groeit het maaltijdplatform snel. Ieder maand verdubbelt het aantal bestellingen. De oprichters zien de investering als een blijk van vertrouwen in hen en hun visie. Op dit moment huist HUNGRY in Clarendon (Virginia) en heeft het bedrijf 25 werknemers. Dit wil de start-up graag snel uitbreiden naar 50 werknemers. Dankzij de investering kan Hungry in 2017 uitbreiden naar New York City.

Karam Hinduja, oprichter van Timeless Capital, investeert in de volgende generatie disruptieve media- en technologiebedrijven. Met de steun van Timeless Capital kan HUNGRY verder bouwen aan een bedrijf dat in slechts 2 maanden al meteen duizenden orders wist te verwerven en verwerken.
Dit artikel afdrukken