De tijd is rijp om serieus na te denken over het veranderen van het woord fastfood in fastservice. Fastservice klinkt positiever en benadrukt beter waar de branche mee bezig is. Verder moeten we nadenken over een classificatiesysteem.
Dat zei Eric Driessen van Foodstep.
Driessen legde de naamsverandering voor aan de ruim zeshonderd aanwezigen bij de bekendmaking van de Cafetaria Top-100 tijdens de Horecavakbeurs in de Brabanthallen in Den Bosch.
Driestappenplan
Voorafgaand aan de uitreiking van de ranglijst met de honderd beste cafetaria’s van het land, hield Driessen een presentatie over de cafetaria van de toekomst. Naast het nadenken over het verschuiven van fastfood naar fastservice legde hij een driestappenplan voor om tot een betere zaak te komen.
Platform
De eerste stap is om na te denken waar een cafetariahouder nu staat en of hij een ‘perfect match’ heeft met het concept wat hij nastreeft. De tweede stap is het opzetten van een platform voor kennisoverdracht. Het gaat hier om één loket voor juridische zaken, één loket voor opleidingen, één loket over overheidszaken en één loket over het stroomlijnen van inkoop. De derde fase is het daadwerkelijk stappen zetten.
Classificatie
Ook moet volgens Driessen worden nagedacht over het opzetten van een classificatie voor de branche. Zo’n classificatie begint met het neerleggen van een basis waaraan je als cafetariahouder aan moet voldoen. ‘Daarna kun je classificatie inbouwen op basis van service en kwaliteit. Op de ledenvergadering van KHN is al gesproken over een classificatiesysteem voor de fastfoodsector’, aldus Driessen.
Dit artikel afdrukken
Dat zei Eric Driessen van Foodstep.
Driessen legde de naamsverandering voor aan de ruim zeshonderd aanwezigen bij de bekendmaking van de Cafetaria Top-100 tijdens de Horecavakbeurs in de Brabanthallen in Den Bosch.
Driestappenplan
Voorafgaand aan de uitreiking van de ranglijst met de honderd beste cafetaria’s van het land, hield Driessen een presentatie over de cafetaria van de toekomst. Naast het nadenken over het verschuiven van fastfood naar fastservice legde hij een driestappenplan voor om tot een betere zaak te komen.
Platform
De eerste stap is om na te denken waar een cafetariahouder nu staat en of hij een ‘perfect match’ heeft met het concept wat hij nastreeft. De tweede stap is het opzetten van een platform voor kennisoverdracht. Het gaat hier om één loket voor juridische zaken, één loket voor opleidingen, één loket over overheidszaken en één loket over het stroomlijnen van inkoop. De derde fase is het daadwerkelijk stappen zetten.
Classificatie
Ook moet volgens Driessen worden nagedacht over het opzetten van een classificatie voor de branche. Zo’n classificatie begint met het neerleggen van een basis waaraan je als cafetariahouder aan moet voldoen. ‘Daarna kun je classificatie inbouwen op basis van service en kwaliteit. Op de ledenvergadering van KHN is al gesproken over een classificatiesysteem voor de fastfoodsector’, aldus Driessen.
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 31 oktober krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 31 oktober krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook