Voor het eerst is vanuit medisch oogpunt beschreven hoe gevaarlijk het eten van een hete chilipeper kan zijn. Het gerenommeerde vakblad BMJ Case Reports beschrijft de casus van een 34-jarige Amerikaan die zich tijdens een ‘wie-eet-de-heetste-peper’-wedstrijd aan de Carolina Reaper waagde, meldt The Guardian. De Carolina Reaper is een van de allerheetste pepers ter wereld volgens de schaal van Scoville. De Amerikaan belandde na de wedstrijd met terugkerende ‘donderslag-hoofdpijn’ in het ziekenhuis, waar Reversibele Cerebrale Vasoconstrictie (RCVS) geconstateerd werd, als gevolg van het eten van de peper. Pas na 5 weken was de man weer klachtenvrij; hij hield geen blijvende schade over aan zijn hete avontuur.
De voorzorgsmaatregel die de makers van dit hete valentijnsijsje namen, blijkt dus terecht. Of de Amerikaan ook een vrijwaringsverklaring had getekend, meldt de Britse pers niet.

Telegraph - World's 'hottest chilli' gives man five weeks of excruciating headaches
Reageer
  • Deel
Druk af