De gemiddelde espressodrinker is ouder dan 35 jaar, financieel welvarend en houdt van kunst en cultuur.
Dat blijkt uit onderzoek van Marketing Tribune en dataspecialist Acxiom.
Nederlanders drinken gemiddeld relatief veel koffie. 77% van de Nederlandse bevolking nuttigt gemiddeld ruim vier kopjes per dag. Daarvan drinkt de helft zijn koffie zwart. De opkomst van de eenkopskoffiezetapparaten leidde tot een stijging van de vraag naar espresso en cappuccino. Espressodrinkers komen we vooral vaak tegen in huishoudens zonder kinderen. De espressodrinker is hoogopgeleid (hbo/wo) en verdient twee keer modaal of meer. In huishoudens waar espresso wordt gedronken is de hoofdkostwinnaar relatief vaak werkzaam in een vrij beroep of is een zelfstandig ondernemer. Onder espressodrinkers is ABN Amro de meest gebruikte bank. Tevens beschikt de espressodrinker vaak over meerdere creditcards, aandelen en overige beleggingsproducten. De favoriete winkel van de espressodrinker is Albert Heijn, waar hij wekelijk meer dan 100 euro besteedt. Marketeers kunnen deze informatie benutten om hun campagne te verfijnen. De tone-of-voice van hun communicatie-uitingen kan worden afgestemd op het hoge opleidingsniveau en de interesses van de doelgroep.
bron: marketing tribune
Dit artikel afdrukken
Dat blijkt uit onderzoek van Marketing Tribune en dataspecialist Acxiom.
Nederlanders drinken gemiddeld relatief veel koffie. 77% van de Nederlandse bevolking nuttigt gemiddeld ruim vier kopjes per dag. Daarvan drinkt de helft zijn koffie zwart. De opkomst van de eenkopskoffiezetapparaten leidde tot een stijging van de vraag naar espresso en cappuccino. Espressodrinkers komen we vooral vaak tegen in huishoudens zonder kinderen. De espressodrinker is hoogopgeleid (hbo/wo) en verdient twee keer modaal of meer. In huishoudens waar espresso wordt gedronken is de hoofdkostwinnaar relatief vaak werkzaam in een vrij beroep of is een zelfstandig ondernemer. Onder espressodrinkers is ABN Amro de meest gebruikte bank. Tevens beschikt de espressodrinker vaak over meerdere creditcards, aandelen en overige beleggingsproducten. De favoriete winkel van de espressodrinker is Albert Heijn, waar hij wekelijk meer dan 100 euro besteedt. Marketeers kunnen deze informatie benutten om hun campagne te verfijnen. De tone-of-voice van hun communicatie-uitingen kan worden afgestemd op het hoge opleidingsniveau en de interesses van de doelgroep.
bron: marketing tribune
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 31 oktober krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 31 oktober krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook