Een ludieke actie van de jonge boer Mark Nijhuis (21) uit Zieuwent leidde tot een ware beweging. Nijhuis startte de Facebookpagina Anti-Wakker-Dier en oogstte binnen enkele dagen duizenden Likes. De teller staat inmiddels boven de 12.000. Het televisieprogramma Pauw en Witteman zag de golf ontstaan en wilde er aandacht aan besteden. De redactie gaf op de pagina aan te zoeken naar "een stevig in de schoenen staande boer of boerin, die in het programma het veehouders standpunt goed kon verwoorden", schrijft Boerderij. Het telefoonnummer van de P&W redactie werd daarom op de Facebookpagina gezet.
De redactie werd daarop overspoeld met reacties. Het telefoonnummer is weer verwijderd en het item is naar morgen verplaatst, meldt de Facebookpagina inmiddels.
Dit artikel afdrukken
De redactie werd daarop overspoeld met reacties. Het telefoonnummer is weer verwijderd en het item is naar morgen verplaatst, meldt de Facebookpagina inmiddels.
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook