image

Industrie en supermarkt bepalen wat we eten. Nee, zeggen industrie en supermarkt, we verkopen alleen wat de mensen kopen willen. Niet waar en ik bewijs het wel eens als ik er kans toe zie. Dan stook ik in krantenstukjes lezers op om ergens om te zeuren bij de chef, net zo lang tot hij het product waar dus veel vraag naar is opneemt in het assortiment van zijn winkel. Maar dat lukt NOOIT. De afdeling inkoop is de dictatoriale baas en luistert niet naar burgers.
Nieuwe test. In m’n consumentenrubriek in provinciale kranten maak ik lezers attent op een nieuw ijsje van Nestlé, ontdekt in Denemarken, het enige land tot nu toe waar Nestlé het heeft geintroduceerd. Een heel bijzonder ijsje, met goede dropsmaak en peper. Het is genoemd naar een in Denemarken beroemd ruig snoepje Tyrkisk Peber.
Waarschijnlijk zijn er ongeveer 10 miljoen mensen in Nederland die het niet lekker zullen vinden. Maar heel wel mogelijk zijn er drie miljoen die dit ijsje veel liever hebben dan een Magnum. Ik heb de illusie dat mijn stukje door een miljoen mensen wordt gelezen want de kranten waar het in staat hebben samen een oplage van bijna anderhalf miljoen.
Ik stook de lezers op. Email naar Nestlé Nederland ( .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken) ) en eis dit ijsje. Het lukt vast niet, maar lukt het dan doen Nestlé en zijn wederverkopers eindelijk eens iets waar mensen om vroegen.

Zie bijvoorbeeld: www.bndestem.nl


Dit artikel afdrukken