Industrie en supermarkt bepalen wat we eten. Nee, zeggen industrie en supermarkt, we verkopen alleen wat de mensen kopen willen. Niet waar en ik bewijs het wel eens als ik er kans toe zie. Dan stook ik in krantenstukjes lezers op om ergens om te zeuren bij de chef, net zo lang tot hij het product waar dus veel vraag naar is opneemt in het assortiment van zijn winkel. Maar dat lukt NOOIT. De afdeling inkoop is de dictatoriale baas en luistert niet naar burgers.
Nieuwe test. In m’n consumentenrubriek in provinciale kranten maak ik lezers attent op een nieuw ijsje van Nestlé, ontdekt in Denemarken, het enige land tot nu toe waar Nestlé het heeft geintroduceerd. Een heel bijzonder ijsje, met goede dropsmaak en peper. Het is genoemd naar een in Denemarken beroemd ruig snoepje Tyrkisk Peber.
Waarschijnlijk zijn er ongeveer 10 miljoen mensen in Nederland die het niet lekker zullen vinden. Maar heel wel mogelijk zijn er drie miljoen die dit ijsje veel liever hebben dan een Magnum. Ik heb de illusie dat mijn stukje door een miljoen mensen wordt gelezen want de kranten waar het in staat hebben samen een oplage van bijna anderhalf miljoen.
Ik stook de lezers op. Email naar Nestlé Nederland ( .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken) ) en eis dit ijsje. Het lukt vast niet, maar lukt het dan doen Nestlé en zijn wederverkopers eindelijk eens iets waar mensen om vroegen.
Zie bijvoorbeeld: www.bndestem.nl
Op 30 november krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Mensen,
Wij hebben zins vorige jaar Tyrkisk Peber in onze webshop!! en ook een crush versie special voor door het ijs!!
Groet
David
Volgens mij is groen is niet zo hip meer. Mensen in mijn omgeving waaronder ikzelf beginnen groen zo langzamerhand behoorlijk irritant te vinden. En geloof mij op mijn woord, ik vind mijzelf een behoorlijk milieubewust persoon.
Artikelen waarin ik de woorden groen en Co2 zie staan begin ik zo stiekemaan over te slaan. Ik merk dat dit er onbewust in begint te sluipen. Er wordt inmiddels veel te veel over geschreven denk ik...
Waar ik dit,van wat ik wil doorgeven moet plaatsen,weet ik niet precies en misschien totaal overbodig,maar ja,dan al geplaatst.Voor de liefhebber,om te lezen.
Namelijk:de colmn Van Aaf Brandt Corstius.
Het idee:groen is hip en we moeten er wat mee.[internet]
Wat slordig van me Lizet en Lizette.
De webwinkel nogeens goed bekeken.Grappig,kom ik de kleine beertjessnoepjes tegen.Vorig jaar op de terugreis van onze vakantie in Belgie in een delicatessenzaak gekocht voor mijn kleinkinderen.
Daar kon ik tenminste een aantal van door de caravan verstoppen.Bij thuiskomst,mogen ze altijd van mij de caravan afstrunen of er ook voor hun iets is meegenomen door ons.Lekker,dat ze het vonden.Ik zelf ook,echt een lekker fris snoepje.
Lijkt me lekker dit ijsje, vraag me af of dat ruige Deense snoepje lijkt op Zweedse drop? (Lekker zout en keihard). Tegen dropijs met melk van eigen koeien kan ik niet op, maar zolang Nestlé dit ijsje niet in NL verkoopt brouw ik mijn eigen dropijs wel.