De Belgische supermarktketen Delhaize leverde het afgelopen kwartaal in de woorden van zijn Nederlandse topman "gemengde prestaties". In de VS presteerde het supermarktconcern uitstekend, in het eigen België liepen de verkopen terug. De winst steeg van 51 naar 80 miljoen euro, meldt RetailDetail.
De belangrijkste oorzaak voor de teruglopende verkopen in België is de toegenomen concurrentie, zowel van prijsvechter Lidl als van het Nederlandse Albert Heijn. Daarnaast kampt Delhaize met stijgende verkoopkosten en administratieve lasten.
Delhaize is van plan in 2014 in totaal 180 winkels te openen. In België opende het concern vorige maan twee winkels 'van de volgende generatie', die een hogere klantenbeleving moeten garanderen rond het thema 'koop goed, eet goed'.
Dit artikel afdrukken
De belangrijkste oorzaak voor de teruglopende verkopen in België is de toegenomen concurrentie, zowel van prijsvechter Lidl als van het Nederlandse Albert Heijn. Daarnaast kampt Delhaize met stijgende verkoopkosten en administratieve lasten.
Delhaize is van plan in 2014 in totaal 180 winkels te openen. In België opende het concern vorige maan twee winkels 'van de volgende generatie', die een hogere klantenbeleving moeten garanderen rond het thema 'koop goed, eet goed'.
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 30 november krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 30 november krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook