Ook al komt er regelmatig een bericht voorbij dat eieren goed voor je zijn, het is nu afgelopen. In Engeland heeft mediawaakhond Broadcast Advertising Clearance Centre (BACC) bepaalt dat eierreclame uit den boze is.
Op grond waarvan? Oftewel: wie is er nou gek, de wetenschappers die met de regelmaat van de klok iets goeds ontdekken aan eieren of deze niet-wetenschappers en hun anti-reclamemaatregel?
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Jaha, dat wordt kiezen tussen je cholesterolgehalte en je ogen ;-)
En dat net nou ik een week geleden heb gelezen dat eieren, verrijkt met bepaalde pigmenten, macula-degeneratie zou kunnen voorkomen.
En reclame voor Coca Cola mag gewoon door blijven gaan. De wereld is één groot circus, en wij zijn de clowns...
De wrevel is het stuk is tegen de historische slagzin "go to work on an egg", die niet, zoals de voorschriften van nu zeggen, een gevarieerd dieet suggereert. Daarom mag deze niet meer, ook niet als tijdelijke, nostalgische herhaling.
Heel normale bureaucratie, niets geks.