“Je zou denken dat een schilderij en een ijsje weinig met elkaar te maken hebben, maar niets is minder waar: meesterwerken, kwaliteit en genieten. Wat is heerlijker dan dat?”
Dat zegt Emilie Gordenker, de directeur van het Mauritshuis. Daarom is er nu een Magnum van het Meisje met de Parel.
Geïnspireerd door twee Hollandse Meesters brachten het Mauritshuis en Magnum (Unilever) twee ijsjes op de markt, de ‘Magnum Maurits Collection’. Een unieke, maar voor beide organisaties logische combinatie.
“Ze (de ijsjes, red.) maken van genieten een ware kunstvorm”, aldus Madelon van der Tol, Director Ice Cream Unilever Nederland. De twee meesterwerken geven volgens van der Tol een nieuwe dimensie aan het ijs.
Gebaseerd op ‘Het Meisje met de Parel’ van Johannes Vermeer creëerde Unilever ‘een romige Magnum met hazelnootsmaak, stukjes hazelnoot en overheerlijke hazelnootsaus en een dikke laag krakende Magnum chocolade’. ‘Het Puttertje’ van Carel Fabritius inspireerde de fabrikant tot ‘een Magnum van zacht vanille-ijs met stukjes pistache en donkere chocolade met daaromheen een dikke laag witte Magnum chocolade’.
Prikkelingen van zintuigen
Genieten is niet alleen maar smaak. Prof. dr. Victor Lamme diepte voor de twee bedrijven het neurologische aspect van genieten uit om een vertaalslag te maken tussen kunst en genieten. Tijdens een besloten avond voor influencers, BN-ers en bloggers kwam het schilderij letterlijk tot leven. De zintuigen voor muziek, geur en smaak van de bezoekers werden geprikkeld in de galerij van het Meisje met de Parel. Lamme gaf tijdens deze ervaring live commentaar om de kijker te laten ervaren wat deze prikkeling van zintuigen teweeg brengt in het brein.
Virtual Reality
Het is natuurlijk zonde als alleen een select groepje mensen dit mag meemaken. Daarom kun je nu ook de kunst van het genieten ontdekken met Virtual Reality. Tijdens de Museumnacht in Den Haag en Amsterdam konden bezoekers met hun eigen telefoon en een VR-bril zich verplaatsen in de bijzondere ervaring en hoorden zij Lamme’s commentaar over het schilderij. Onder het genot van een Magnum kregen de bezoekers ook een knipoog van ‘Het Meisje met de Parel’. Via onderstaande 360 graden video kun je ook vanaf de bank meekijken.
Dit artikel afdrukken
Geïnspireerd door twee Hollandse Meesters brachten het Mauritshuis en Magnum (Unilever) twee ijsjes op de markt, de ‘Magnum Maurits Collection’. Een unieke, maar voor beide organisaties logische combinatie.
“Ze (de ijsjes, red.) maken van genieten een ware kunstvorm”, aldus Madelon van der Tol, Director Ice Cream Unilever Nederland. De twee meesterwerken geven volgens van der Tol een nieuwe dimensie aan het ijs.
Gebaseerd op ‘Het Meisje met de Parel’ van Johannes Vermeer creëerde Unilever ‘een romige Magnum met hazelnootsmaak, stukjes hazelnoot en overheerlijke hazelnootsaus en een dikke laag krakende Magnum chocolade’. ‘Het Puttertje’ van Carel Fabritius inspireerde de fabrikant tot ‘een Magnum van zacht vanille-ijs met stukjes pistache en donkere chocolade met daaromheen een dikke laag witte Magnum chocolade’.
Prikkelingen van zintuigen
Genieten is niet alleen maar smaak. Prof. dr. Victor Lamme diepte voor de twee bedrijven het neurologische aspect van genieten uit om een vertaalslag te maken tussen kunst en genieten. Tijdens een besloten avond voor influencers, BN-ers en bloggers kwam het schilderij letterlijk tot leven. De zintuigen voor muziek, geur en smaak van de bezoekers werden geprikkeld in de galerij van het Meisje met de Parel. Lamme gaf tijdens deze ervaring live commentaar om de kijker te laten ervaren wat deze prikkeling van zintuigen teweeg brengt in het brein.
Virtual Reality
Het is natuurlijk zonde als alleen een select groepje mensen dit mag meemaken. Daarom kun je nu ook de kunst van het genieten ontdekken met Virtual Reality. Tijdens de Museumnacht in Den Haag en Amsterdam konden bezoekers met hun eigen telefoon en een VR-bril zich verplaatsen in de bijzondere ervaring en hoorden zij Lamme’s commentaar over het schilderij. Onder het genot van een Magnum kregen de bezoekers ook een knipoog van ‘Het Meisje met de Parel’. Via onderstaande 360 graden video kun je ook vanaf de bank meekijken.
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 30 december krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 30 december krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook