Webwinkeliers en pakketvervoerders slaan de handen ineen voor duurzamere pakketbezorging. Al die losse pakketjes die we thuisbezorgd krijgen, vreten immers energie. Een gezamenlijk ontwikkeld rekenmodel becijfert hoeveel CO2-uitstoot het versturen van een pakketje met zich meebrengt, schrijft MarketingOnline.
Online winkels als bol.com, wehkamp, Coolblue en Otto en vervoerders als PostNL, DHL en Dynalogic zijn betrokken bij de ontwikkeling van het model. Daarnaast lanceert Thuiswinkel.org de campagne Bewust Bezorgd, een campagne die consumenten bewust moet maken van duurzame bezorgmogelijkheden. Zo waarschuwen webwinkels dat spoedbezorging en sameday-delivery niet goed zijn voor het milieu. Het pakket een dag later laten bezorgen is al een stuk duurzamer omdat je pakketje dan beter gecombineerd kan worden met andere bestellingen. De e-commerce sector streeft naar een reductie van 50% CO2-uitstoot in 2025.
MarketingOnline - E-commercesector wil pakketbezorging duurzamer maken
Online winkels als bol.com, wehkamp, Coolblue en Otto en vervoerders als PostNL, DHL en Dynalogic zijn betrokken bij de ontwikkeling van het model. Daarnaast lanceert Thuiswinkel.org de campagne Bewust Bezorgd, een campagne die consumenten bewust moet maken van duurzame bezorgmogelijkheden. Zo waarschuwen webwinkels dat spoedbezorging en sameday-delivery niet goed zijn voor het milieu. Het pakket een dag later laten bezorgen is al een stuk duurzamer omdat je pakketje dan beter gecombineerd kan worden met andere bestellingen. De e-commerce sector streeft naar een reductie van 50% CO2-uitstoot in 2025.