Vliegen is een van de meest milieubelastende gedragingen van de mens. Singapore Airlines heeft daarom iets bedacht om je schuldgevoel af te leiden: een milieuvriendelijke vliegtuigmaaltijd.
Klachten over vliegtuigeten betreffen meestal de smaak: bekende koks als Gordon Ramsay hebben er de staf al over gebroken. Toch schotelt Singapore Airlines zijn passagiers geen smakelijker maar duurzamer maaltijden voor. De directie wil, in de woorden van topman Marvin Tan, “de voortdurende inspanningen van de maatschappij versterken om tot een lagere CO2-voetstap te komen.” Daarom kopen de keukenmeesters van de maatschappij vanaf eind dit jaar lokale producten in de landen waarop Singapore Airlines vliegt. De vis komt van MSC-gecertificeerde visserijen en de koks verwerken minder vlees in de maaltijden. In eerste instantie serveert het cabine-personeel de nieuwe goed-geweten maaltijden op een beperkt aantal lijnvluchten. Daarna zullen alle reizigers ervan kunnen smullen.
Dat vliegen zelf veel schadelijker is voor het milieu dan de geserveerde maaltijden noemt topman Tan niet. Dat smakelijke maaltijden naar ieders wens niet zo gemakkelijk duurzaam te maken zijn, verzwijgt hij eveneens; deskundigen vragen zich bijvoorbeeld af hoe lokaal het ingekochte voedsel is en hoe Singapore Airlines de lekkernijen op het vliegveld krijgt.
Dit artikel afdrukken
Dat vliegen zelf veel schadelijker is voor het milieu dan de geserveerde maaltijden noemt topman Tan niet. Dat smakelijke maaltijden naar ieders wens niet zo gemakkelijk duurzaam te maken zijn, verzwijgt hij eveneens; deskundigen vragen zich bijvoorbeeld af hoe lokaal het ingekochte voedsel is en hoe Singapore Airlines de lekkernijen op het vliegveld krijgt.
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Piet, lees de tekst nog eens.
Één van de eigenschappen van een vliegtuig is dat ie van A naar B vliegt en geen rondjes blijft vliegen boven Singapore. "---Daarom kopen de keukenmeesters van de maatschappij vanaf eind dit jaar lokale producten in de landen waarop Singapore Airlines vliegt. ---"
Ik zie hier kansen. Schiphol behoord ook tot deze.
Wat ik dan wel weer raar vind aan dit artikel is dat er een foto geplaatst wordt met de tekst ‘Air France Airplane Food’.
Het frappante is dat Singapore zelf vrijwel geen agrarische productie heeft.
En hoe te doen als je op het Midden Oosten vliegt waar ook geen productie is?