De Duitse regering besloot vorige maand om per 1 juli tot het eind van het jaar de btw-tarieven te verlagen, om de consumptie aan te zwengelen. Het reguliere tarief ging van 19% naar 16%, het verlaagde btw-tarief, voor voeding, van 7% naar 5%. Dat ontketende, waarschijnlijk onbedoeld, een nieuwe prijzenoorlog. Vooral bij de discounters.
Lidl verlaagde al op 22 juni al zijn prijzen in alle filialen. Lidl-vestigingen hangen nu vol rode prijskaartjes met de boodschap ‘Preis gesenkt!’. Aldi verlaagde daarop álle prijzen met 3% en geeft op veel voedingsproducten nog een extra korting van 1%.
Met prijsvergelijkingen willen beide retailers consumenten overtuigen de goedkoopste te zijn. Lidl beweert dat een mandje met 70 items €11,07 goedkoper is dan bij zijn rivaal. Aldi Süd beweert op zijn beurt weer €9 goedkoper te zijn dan Lidl, schrijft RetailDetail.
Vergeleken met de grote Duitse supermarktketens profiteerden beide discounters tijdens de lockdown minder van het gewijzigde koopgedrag van consumenten. Die achterstand proberen ze nu waarschijnlijk in te halen.
All die anderen erzählen Märchen! ???? Hör du lieber auf den Spiegel ???? und hol dir deinen Reality Check. ???? Wir sind der...
Geplaatst door Lidl Deutschland op Woensdag 8 juli 2020
Kom Theo, dat kan best wel. Hangt er maar vanaf hoe de winsten worden verdeeld.
‘Al is de leugen nog zo snel . . . ’ Hier beweert Jumbo onophoudelijk de goedkoopste te zijn. De eigenaar is de rijkste aller Nederlandse supers. Dat kan dus niet.