Bij een keten hoort een huisstijl en die hebben de eethuisjes dan ook. Blauw en rood. De bediening loopt in sweaters en schorten in die kleuren. De marketing is ook verder losjes geïnspireerd op concurrent McDonald's. Een drukker in de buurt heeft buitenborden gemaakt die net zo lekker "Spicy chicken wings" verkopen als de Mac zijn kipnuggets. "Nu voor €1,-" knallen de borden. De parkeerplaats staat vol met auto's van hongerige passanten. Vooral veel bedrijfswagens: "Uw partner in glas", "Het adres voor rijles".
Ik vraag ze naar de trends in de snackverkoop. De vrouw denkt kort na en vertelt dat er in de wijken met veel moslims meer kip wordt besteld. "Broodje hete kip is onze hardloper." Ik breng de gezondheidstrend ter sprake en zie aan hun gezicht dat ik iets doms heb gezegd. De man maakt een zwaaiend gebaar in
Vanwaar deze herinnering? Morgen verschijnt Patatje oorlog van Bart Chabot en Pierre Wind, een ontdekkingstocht door de wereld van de snack. Chabot houdt van tradities, Wind zoekt de gezonde snack. Bij de boekpresentatie in het café in boekhandel Paagman kun je aanschuiven voor een driegangen-snackmenu. Nu voor maar € 15,00.
Op 2 oktober krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Voor de geinterreseerde.
Vanochtend,was Pierre Wind bij radio Tros Nieuwsshow te horen,over zijn boek Patatje Oorlog.
Als ik die foto zie loopt mij het water toch in de mond. Veel te lang geleden dat ik een frietje speciaal heb gehad!
Dank voor het compliment, maar ik heb hier (helaas) geen belang bij, behalve een fascinatie voor snackcultuur. Misschien koop ik het dus wel, en schrijf ik er een recensie over.
Advertorials schrijven, zo zie je, dat is ook een vak. Van der Land kan er wat van.