Hiermee veegt hij in één klap,alle horeca ondernemers die wel voor beneden de € 20,- een drie gangen menu kunnen neerzetten, helemaal van tafel. Zou het zo kunnen zijn dat de personeelskosten en de inslag van de keuken in het restaurant net even hoger ligt dan die van de collega ondernemers?
Ik ben van mening dat vooraanstaande mensen in de horeca niet zomaar even kunnen zeggen wat bij ze op de tong ligt. Helemaal niet als ze wel beter zouden moeten weten.
De bedrijfstak Horeca heeft het al zwaar genoeg en hoeft niet nog meer in de kou gezet te worden.
John Bindels schreef hierover, hoe toepasselijk, een column op de website van www.lekkerwijntje.nl een boeiend artikel over de prijsstelling in de horeca. Ik citeer: "Een resultaat naar je toe halen lijkt winst. Maar de kritische consument kijkt daar wel doorheen. Hij berust, maar aanvaardt niet. Hij wil gewoon waar voor z’ n geld, in plaats van excuses over duurdere inkoop en zwaardere lasten. En hij wil af van die mooie verhalen over “beleving” die sommige graaiers aangrijpen om de kassa nog eens extra te laten rinkelen."
Wellicht een tip voor Dhr. Fagel om dit eens te lezen en een iets breder perspectief te krijgen op de kijk van de gasten?
Op 2 oktober krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Op alle terreinen van marketing is sprake van verschillen in formule. Het is verrassend om te zien dat een zo prominente horeca-ondernemer feitelijk van mening is dat zijn type restaurant niet duidelijk gepositioneerd is. Anders zou je je geen zorgen maken over het prijsverschil tussen op volume gerichte restaurants en de betere. Met andere woorden: zijn de betere wel goed genoeg?
Overigens, bij de beste restaurants hoor je ze niet klagen. De eigenaren ook niet trouwens: de klanten moeten maanden van tevoren boeken.