Onder de hashtag #KidsMenuChallenge heeft Ron Shaich op Twitter de challenge geopend. Hij nodigt McDonalds, Wendys en Burger King uit om een week lang hun eigen kindermaaltijden te eten of op zijn minst het kindermenu opnieuw te bekijken. Op deze manier wil Shaich een verandering in de voedingsindustrie teweegbrengen. “Het lijkt erop dat de industrie niet klaar is voor deze challenge. Maar het is tijd om opnieuw te kijken naar wat we onze kinderen te eten geven”, meldt Panera op Twitter.

Panera heeft sinds kort geen aparte kindermenu’s meer. Kinderen kunnen bij Panera gewoon uit alles van de kaart kiezen en er dan een kinderportie van bestellen, voor een lagere prijs. Dat laat hen uit meer dan 250 maaltijden kiezen, en niet alleen uit burgers, pizza, nuggets en friet.

"Ik was als kind altijd beledigd dat ik niet die lekkere dingen van het volwassen menu mocht kiezen. Ik geloof dat kinderen van veel meer smaken genieten dan wij ze aanbieden", zegt Shaich. "‘Kunstmatig’ en ‘kindervoeding’ moeten nooit in dezelfde zin staan. Groeiende kinderen verdienen goede, verse voeding."




Tot op heden heeft nog geen van de andere fastfood-ketens de handschoen opgenomen. McDonald's heeft wel in een reactie laten weten trots te zijn op de veranderingen die zij al doorgevoerd hebben.
Dit artikel afdrukken