In hun persbericht schrijven de initiatiefnemers:
Na de aanslagen ligt de Brusselse horeca plat. Restaurants en cafés, net waar deze stad zo fier op is, blijven leeg. Alleen al afgelopen maand steeg het aantal horeca-faillissementen van 40 naar 600. Liefst de helft van de Brusselse horecazaken moet knokken om te overleven. Samen met de Brusselse werkgeversorganisatie Beci en reclamebureau FAMOUS starten zakenkranten De Tijd en L’Echo het offensief #DiningForBrussels.

Belgen worden opgeroepen terug massaal op restaurant te gaan.Bedrijven worden aangemoedigd vergaderzalen achter zich te laten en lunchmeetings in te plannen. Na het dessert kunnen restaurantgangers hun engagement delen op sociale media: onder de hashtag #DiningForBrussels, geïllustreerd met een foto van hun leeggegeten bord, met daarop hun mes, vork en lepel in de vorm van een vredesteken.


De initiatiefnemers roepen iedereen 'met een hart voor de Belgische hoofdstad' op de boodschap #DiningForBrussels zoveel mogelijk te delen: "Ga uit eten in Brussel en spread the word! Vecht terug, met mes en vork!"

Hoofdredactrice van De Tijd, Isabel Albers, verwoordt het initiatief als volgt: "Als zakenkrant komen wij de laatste maanden dagelijks in contact met ondernemers die kreunen onder de terreurimpact. Terreur mag het niet winnen van onze waarden, onze levensstijl en onze economie. We willen niet langs de zijlijn toekijken en hopen met #DiningForBrussels zoveel mogelijk Belgen aan het lunchen of dineren te krijgen in onze hoofdstad. Zo hopen we samen met Beci, FAMOUS en iedereen die niet bij de pakken wil blijven zitten, de negatieve impact op onze Brusselse economie op onze manier af te remmen. Smakelijk!”
Dit artikel afdrukken