"Albert Heijn en Jumbo zijn druk bezig met (de uitrol van) prijskaartjes die minder foutgevoelig zijn", zeggen beide formules op Distrifood.
Albert Heijn kiest daarbij voor Electronic Shelf Labeling. Nog voor het einde van het jaar zijn bij 700 AH-winkels elektronische schapkaarten doorgevoerd. "Dit systeem wordt centraal aangestuurd, zodat de actuele prijs altijd goed staat. Deze prijzen komen ook overeen met het kassasysteem. Overigens geldt altijd de prijs bij de kassa."
Jumbo onderzoekt op dit moment "diverse middelen die minder foutgevoelig zijn". Door de Laagsteprijsgarantie van Jumbo moet de supermarktketen dagelijks de prijzen van de concurrentie controleren en zijn de prijzen in de winkels dagelijks in beweging. "Onze doelstelling is om de juiste prijs zo snel mogelijk in onze winkels te krijgen. Hiervoor hanteren we strakke procedures in onze winkels. Desondanks kan het helaas voorkomen dat een schapkaartje soms niet tijdig is vervangen. Het blijft namelijk mensenwerk. We hebben dit extra onder de aandacht gebracht bij de winkels."