Nou ja, op wat uitval na dan, want die worstvarkens met beurengeur moeten ook betaald worden. Misschien moet je daar wel een creatief marketinggenie op zetten, zodat het geen onkosten, maar baten worden. Berenworst. Het verkoopt vast meteen.
Da's meteen een leuke duurzame actie voor AH.
Topman Dick Boer van Albert Heijn gaat donderdag rond de tafel met afgevaardigden van LTO en varkenshoudersvakbond NVV over de financiering van het verdoofd castreren van varkens. De varkenshouders zijn van mening dat de supermarkten niet thuis geven, nu de financiële compensatie voor de aanschaf van de box waarin de biggen worden verdoofd, geregeld moet worden. De varkenshouders willen dat de supermarkten de investeringskosten vergoeden. Actie
LTO en NVV vroegen woensdag in een gezamenlijke actie bij de hoofdkantoren in Zaandam (AH) en Amersfoort (C1000) aandacht voor de problemen met de financiering van het verdoofd castreren. Volgende week staat een afspraak met Schuitema op de agenda.
Fonds
De varkenshouders eisen dat de supermarkten 3,5 miljoen euro investeringskosten voor de verdovingsapparatuur vergoeden. Dit zou moeten gebeuren via een speciaal fonds waarin de supermarkten 2 cent per kilo verkocht vlees storten.
Overtuigen
Dick Boer sprak woensdag over een goed getimede actie van de boeren, meldt het Agrarisch Dagblad. Voorvrouw Annechien ten Have van de NVV wil Boer tijdens het gesprek hoe dan ook overtuigen, zo liet ze woensdag weten. ‘Ik wil er morgen uit komen en vrijdag die apparatuur bestellen. De tijd dringt.’
bron: distrifood
Op 2 oktober krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
"Berenworst" het klinkt mooi. Natuurlijk is het te verkopen. De consument is rond de kerst gèk op zwijnenvlees: varkens die nooitoftenimmer gecastreerd zijn.
Daar weten we de "berengeur" te verpatsen als een dure wildsmaak. Er ligt dus een gat-in-de-markt zullen we maar zeggen.
Nu Nieuw Bij Albert Heijn: Het Wild Varken!
Er waren hier anders heel besliste lieden die het beleid van WD steunden, ook nadat de vergissing duidelijk was geworden. Argument: WD had het punt 'op de agenda gekregen' en daarvoor verdient WD lof.
Ik hoop dat die mensen nu zien dat 'agenderen' consequenties heeft in de praktijk. En dus ook dat WD niet meedoet aan de praktijk. Ze zijn vast weer iets aan het 'agenderen'. Bijv. het doden van eendags(leghaan)kuikens met de campagne: 'je gooit je eigen baby toch ook niet meteen in de shredder'/'je hangt je baby toch ook niet meteen aan het gas'. Een even stupide actie.
We komen er vast nog eens over te praten.
Volgens mij had je die al in een eerder stadium overtuigd...
Ik vroeg naar mensen 'hier'. Die denken toch wat 'verder'?
Dick, zolang mensen denken dat alles opgelost is, is alles opgelost.