Na 20 jaar bij Albert Heijn, de laatste 7 jaar als ceo, draagt Dick Boer per 1 juli het stokje over aan Frans Muller, de broer van de baas van Picnic.

"Die lege agenda is heel eng, denk ik", zegt Boer in een interview in de NRC. Boer bracht de rust terug bij het supermarktconcern na het boekhoudschandaal van Cees van der Hoeven in 2003, ontketende de eerste supermarktoorlog en fuseerde Ahold en Delhaize.
Zijn eigen toekomst mag nog leeg zijn, voor de supermarkt is dat anders. "De winkel verdwijnt niet. Hij gaat alleen een andere functie krijgen", als 'sociale omgeving' waarin mensen samenkomen en contact met elkaar hebben. Met het oog daarop voorspelt Boer een verschuiving naar meer versproducten in de winkel (houdbaar koop je online, via afhaalpunten of thuisbezorgen), meer aandacht voor gezond en een grotere rol voor de supermarkt bij 'andere consumptiemomenten'. "We moeten niet meer alleen nadenken over food at home", zegt Boer. Samenwerking met een horecapartner of maaltijdbezorger kan ook de buitenshuis of on-the-go etende klant binnen bereik brengen, voorspelt hij.
Het Financieele Dagblad - 'We hebben online vol gas gegeven en nooit op de rem getrapt'
  • Deel
Druk af