Supermarktketen Deen blijkt 'de meest toekomstbestendige retailer van Nederland'. Dat is de uitkomst van een analyse door onderzoeksbureau Q and A. Zij namen 250 retailers uit 27 branches de maat op hun online profiel, vermogen om traffic te genereren en onderscheidende marktpositie.

In de top-5 van de retailranking 2014 wordt Deen gevolgd door Ikea, ICI Paris XL, Albert Heijn en Kruidvat. Een kwart van de onderzochte retailers, met name in de food, blijkt ondergemiddeld te scoren.

'Retailers ontlenen hun bestaansrecht grotendeels aan de mate waarin ze meer traffic weten te genereren dan hun concurrenten. Voorkeur, interactie en retentie zijn daarbij van belang. Een kolfje naar de hand van Deen, Kruidvat, Albert Heijn en Ikea, vooral dankzij hun klanttevredenheid. "Toekomstbestendigheid begint met het blij maken van de klant. Daardoor word je vanzelf onmisbaar voor die klant", besluit BNR.
Dit artikel afdrukken