imageHet bureau De Vlasschuur van Bert van Ballegooijen en Cees Moree in Nieuw-Beijerland helpt kleine producenten van bijzondere voedingsproducten om een plek in de schappen van grote supermarkten te bemachtigen. Elf medewerkers behartigen alle commerciële taken van de opdrachtgevers. De ondernemers, die het Zuid-Hollandse bureau terzijde staat, bezitten meestal wel veel product- en machinekennis maar vinden het lastig om naar buiten te treden. De Vlasschuur behartigt alle commerciële activiteiten van de 18 opdrachtgevers waar momenteel voor wordt gewerkt. Dat loopt van reclame-uitingen tot en met budgetbewaking.

Een succesvol voorbeeld betreft Maître André, een fabrikant van koelverse maaltijden, die in 2001 een beroep deed op De Vlasschuur. Op dat moment zette het bedrijf uit Oude-Tonge 100.000 maaltijden per jaar af. Inmiddels loopt de afzet in de miljoenen stuks en is het personeelsbestand gegroeid tot 65 personen. Andere klanten zijn Tons Mosterd uit Zierikzee en de groep boeren uit de Hoeksche Waard die de Hoeksche Chips ontwikkelden.

De directeuren van De Vlasschuur benadrukken niet met iedereen in zee te gaan. Er wordt gezocht naar pareltjes binnen de foodsector. Bovendien wordt telkens gecontroleerd of de opdrachtgever voldoet aan Europese wet- en regelgeving. De Vlasschuur factureert gewoon op basis van gewerkte uren. De opdrachtgevers rekenen het bedrijf uit Nieuw-Beijerland op hun beurt wel af op de omzet en marge die ze met inbreng van het bureau halen.

bron: Reformatorisch Dagblad
Dit artikel afdrukken