image

Gisteren was ik bij de Nationale Paddestoelendag in Wageningen. ZLTO presenteert zich steeds meer als brancheorganisatie en had in samenwerking met de WUR en DLV de telers en toeleveranciers bijeengebracht om over innovatie te spreken. Er is heel wat gaande, dat doet er nu even niet toe. Want mij ging het vooral ook om de smaak van de champignons. Die witte sponsjes in een blauw bakje smaken vooral naar weinig, naar mijn mening. En misschien is dat ook wel wat de consument wil. Pas als de champignons een week in de koelkast hebben gestaan beginnen ze een beetje naar paddestoel te ruiken. Slechts één bedrijf gaat innoveren op het gebied van de smaak van de champignon zelf, diversiteit aanbrengen. De rest zoekt het vooral in het toevoegen van smaken in halffabrikaten en eindproducten voor de servicefoodmarkt en k&k.
Wat vinden foodloglezers? Zijn die tevreden over de smaak van de champignon uit het schap? Heb ik het even niet over de kastanjechampignon en de grotchampignon.
Dit artikel afdrukken