Het team tipt de redactie dagelijks over zijn bevindingen. Die mogen rijp en groen zijn, bestaan uit vermoedens of onderbouwd zijn met feiten. De redactie gaat met de feiten die een advertentie suggereert naar mensen die het echt weten en, met de camera op de schouder van Rolf Hartogensis, naar mensen op straat. We zullen hilarische misverstanden ontdekken én gaan zien wat de ware verhalen achter ons eten zijn. De wijsheid ligt op straat en ontdek je dwars door de actuele reclame heen.
De rubriek neppers is oudbakken. Leve de (g)advertentie, waarin schitterende feiten, pareltjes van innovatie die maar achter de schermen blijven en je reinste flauwekul en bedrog langs zullen komen. Door elkaar, zodat de lezers weerbaar worden gemaakt. Niets is tenslotte meer wat het lijkt.
Opgeven hieronder of via mail aan dick@foodlog.nl.
Om er alvast even in te komen oefenen we op even een gouwe ouwe. Hoe zit het met de werkelijkheid achter de biologische tomatensoep van Unox zoals we daar kennelijk van de reclamemakers over moeten denken?
Op 5 april krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Vroeger zond de STER 1x per week alle TV comercials achter elkaar uit (ergens in de middag) Ik weet niet of dat nu nog zo is, ik kan er niets over vinden.
Op de site staan ze allemaal wel,
http://www.ster.nl/commercial/search
Mischien een hulp.
Sander, dank. Wat een briljante nonsens!!
Nieuwe Cup-a-Soup commercial: Verantwoord ondernemen met Frits de manager.
http://www.youtube.com/watch?v=jOFHpD9U0YM
Of het product zelf / cup-a-soup verantwoord is wordt niet ter discussie gesteld.
aan steven: ja, met 10duizenden tegelijk, tot groot verdriet van de boeren.
Ganzen grazen wel graag.
Ik doe mee, maar zal de reclame dan uit tijdschriften of kranten moeten halen.
Idd, geen heilige huisjes: dus ook bio-, fair-, dier-vriendelijk mag mee oogsten van het succes of de storm.