Krap een week geleden startten Onno Kleyn en Karin Luiten het 'platte peterselie offensief'. Omdat het nu eenmaal veel meer smaak heeft dan krulpeterselie, maar vrijwel nergens meer te koop is.

Zojuist zie ik dit berichtje op Onno's blog:
Samenloop van omstandigheden? Ik zal er niet achter komen. Maar zojuist kreeg ik telefoon van Albert Heijn, categorymanager 'vers' Gé Happe, die me vertelde dat over circa 6 weken de platte peterselie in de winkels ligt. Nu kan ik de champagne opentrekken, maar het moet gezegd dat zo'n operatie bij AH zo veel voeten in de aarde heeft dat het best zou kunnen zijn dat ze er al een poos aan werken. Ach, niet getreurd. Laten we onszelf van harte feliciteren met deze Grote Revolutie. Want met AH voorop weet Nederland over pakweg een jaar of twee, drie weer wat platte piet is! De andere supers volgen vanzelf, sommige snel, andere over tien jaar.

In ieder geval hebben de supers de relevantie van de culinaire (web(log)-journalistiek ontdekt, anders zou er helemaal geen reactie zijn gekomen.

PS: het is overigens inderdaad ontluisterend te zien dat je bij 'peterselie' in Google Afbeeldingen vooral dat krulspul ziet. Kijk maar eens: http://images.google.com/images?sourceid=navclient&hl=nl&ie=UTF-8&rls=RNWE,RNWE:2005-25,RNWE:nl&q=peterselie&sa=N&tab=wi

Dit artikel afdrukken