Gezond en verantwoord eten onder het Ik Kies Bewust-logo wordt dagelijkse kost in de contractcatering. Veneca, de Vereniging Nederlandse Cateringorganisaties, en Stichting Ik Kies Bewust zijn overeengekomen dat het Ik Kies Bewust-logo kan worden uitgerold in de ruim 4.500 bedrijfsrestaurants van de leden van Veneca.
Nee dus. Gelukkig, niet in echte restaurants, maar wel in de kantine van je baas. Die gaat sinds gisteren mee in de gezondheidswaanzin die de Nederlandse voedselverkopers in producten willen stoppen. Lezers hier weten het: gezondheid zit in je leefstijl en je totale eetpatroon, niet in een Knorr-potje, zeker niet in een pak Fristi en al helemaal niet in een Cup-a-Soupje.
Groot succes dus. Het Gezonde Klavertje van AH komt er niet in. De industriele voedingsmakers kunnen iedere dag tussen de middag lekker hun reclame-uitzending doen. Op jouw bord. Gratis en voor niks. Bij je baas.
Gezondheid is business. Ik hoop dat de baas er wel wat reclamegeld voor terugkrijgt. En anders zou ik als AH flink gaan protesteren: sluikreclame.
Op 2 oktober krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Nog een logo? Ik zou er liever weglaten en wat meer duidelijkheid over het prduct zelf willen. Dan komt het vanzelf goed
@Casper en Dick: Mag ik pleiten voor een keurmerk voor in de supermarkt getiteld "Dit is zowaar eetbaar"? Met als logo een gezellig dik smulpaapje of iets dergelijks.
Nog een argument om te beginnen met een Foodlog-'adbust'-campagne!?
Mag ik pleiten voor een keurmerk voor in de supermarkt getiteld "Dit is zowaar eetbaar"? Met als logo een gezellig dik smulpaapje of iets dergelijks. Ik word zolangzamerhand een beetje simpel van alle gezonde keurmerken die supermarkten en bedrijfskantines hebben. Het zal best marginaal minder ongezond zijn, maar het is vaak nog altijd niet te eten :(
Bij de huidige definities van Ik Kies Bewust en Gezonde Keuze is dat geen enkel probleem. GMO-bestanddelen kunnen er zo in.
Die definities zullen bovendien niet veranderen op dat punt, want het is irrelevant tav de doelstelling van die keurmerken.
Joh, daar zie ik opeens grote kansen voor GMO. ;)