We kennen de oerhollandse 'woensdag, gehaktdag'. Van Wakker Dier mag dat niet meer. Dat bracht groentenconcern HAK op een ideetje.
Vanaf nu is het 'woensdag HAK-dag'.
HAK onderzocht de Hollandse eetgewoonten en deed twee ontdekkingen. De populariteit van de traditionele 'Hollandse maaltijd' zou nog altijd onverminderd hoog zijn. "Ondanks de opkomst van andere keukens kiest meer dan 60% van alle Nederlandse gezinnen 3 maal of vaker per week voor de traditionele Hollandse pot. Alleen meestal wel op basis van slechts een handvol vaste recepten. Reden voor HAK om als eerste de Hollandse keuken op een welverdiend voetstuk te plaatsen. De groentefabrikant wil Nederlanders zo laten ervaren dat er veel meer variatie mogelijk is dan dat we zelf dagelijks (be)denken. En dan ook nog eens met groenten van dichtbij. Vanaf 6 november is het daarom elke week Woensdag HAKdag, met wisselende nieuwe maaltijdideeën om lekker Hollands te eten", schrijft HAK in een persbericht.
Kans
Daarnaast bleek volgens HAK dat Nederlanders bij de vraag 'wat eten we vandaag' niet meer automatisch beginnen welk vlees het wordt. Welke groenten blijkt steeds vaker de insteek. Mensen letten op versheid en de herkomst. En niet te vergeten de prijs.
Dus grijpt HAK z'n kans. Niet alleen zijn de vers verwerkte gemakkelijke potjesgroenten van HAK 'relatief bekeken de goedkoopste groenten', ze komen ook nog eens 'uit de buurt' of blijken zelfs streekproducten. En natuurlijk gaat HAK de Nederlanders helpen met tips en recepten, en een website. Wat HAK betreft, is het voortaan Woensdag HAKdag.
Knappe marketing
Dus wat eten we vandaag? Rode Kool - uit Noord-Brabant. HAK dankt Wakker Dier. Zonder hen zou deze campagne er niet zijn.
HAK is nog altijd precies dezelfde als 50 jaar geleden. Hun marketing is alleen stukken beter geworden. Niet voor niets werden ze het merk van 2013.
Fotocredits: website HAK
Dit artikel afdrukken
HAK onderzocht de Hollandse eetgewoonten en deed twee ontdekkingen. De populariteit van de traditionele 'Hollandse maaltijd' zou nog altijd onverminderd hoog zijn. "Ondanks de opkomst van andere keukens kiest meer dan 60% van alle Nederlandse gezinnen 3 maal of vaker per week voor de traditionele Hollandse pot. Alleen meestal wel op basis van slechts een handvol vaste recepten. Reden voor HAK om als eerste de Hollandse keuken op een welverdiend voetstuk te plaatsen. De groentefabrikant wil Nederlanders zo laten ervaren dat er veel meer variatie mogelijk is dan dat we zelf dagelijks (be)denken. En dan ook nog eens met groenten van dichtbij. Vanaf 6 november is het daarom elke week Woensdag HAKdag, met wisselende nieuwe maaltijdideeën om lekker Hollands te eten", schrijft HAK in een persbericht.
Kans
Daarnaast bleek volgens HAK dat Nederlanders bij de vraag 'wat eten we vandaag' niet meer automatisch beginnen welk vlees het wordt. Welke groenten blijkt steeds vaker de insteek. Mensen letten op versheid en de herkomst. En niet te vergeten de prijs.
Dus grijpt HAK z'n kans. Niet alleen zijn de vers verwerkte gemakkelijke potjesgroenten van HAK 'relatief bekeken de goedkoopste groenten', ze komen ook nog eens 'uit de buurt' of blijken zelfs streekproducten. En natuurlijk gaat HAK de Nederlanders helpen met tips en recepten, en een website. Wat HAK betreft, is het voortaan Woensdag HAKdag.
Knappe marketing
Dus wat eten we vandaag? Rode Kool - uit Noord-Brabant. HAK dankt Wakker Dier. Zonder hen zou deze campagne er niet zijn.
HAK is nog altijd precies dezelfde als 50 jaar geleden. Hun marketing is alleen stukken beter geworden. Niet voor niets werden ze het merk van 2013.
Fotocredits: website HAK
Nog 3
Je hebt 0 van de 3 kado-artikelen gelezen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Op 5 mei krijg je nieuwe kado-artikelen.
Als betalend lid lees je zoveel artikelen als je wilt, én je steunt Foodlog
Lees ook
Heeft iemand ooit groenten van de groenteboer en/of de supermarkt vergeleken met die van Hak wat voedingswaarden betreft? Liever groenten die meteen in een potje zijn gegaan dan groenten die weken onderweg zijn geweest.
Dag Patrick !
Het begrip ‘sarcasme’ is je toch niet ontgaan ? Hoop ik toch ? Ik wacht over anderhalve maand (met Kerst..) al twee jaar op antwoord van de Partij van de Dieren (gelieerd aan Lekker.. eh. sorry… Wakker Dier) op een antwoord hoe ik diervriendelijk duiven moet slachten.
Ze zijn er na twee jaar nog uit….
Het wordt vermoedelijk dood kietelen.. Geen fan dus.
En ik geloof allerminst in het altruïsme van HAK
Om de meest eenvoudige groente die je voor 10% van de prijs in originele vorm zo van het land kunt kopen, tienvoudig in prijs in een glazen potje te verkopen, is geen verdienste.
HAK is de 'Spa' van de groenten. HAK verkoopt geen groente. Net zo min als Spa water verkoopt. HAK verkoop verpakking en logistiek. Daar hoef je geen econoom voor te zijn om dat door te prikken. De groente die HAK verkoopt is het 'medium', maar de hardware om winst te maken heeeeeel iets anders. ;-)
@Beste Hans,
Goed om te lezen al je complimenten voor HAK.
Eigenlijk ben je dus indirect een enorm fan van Wakker Dier.
Alleen het lijkt er op, dat je er moeite mee hebt om dat te zeggen en te uiten.
Wel apart, maar zeker ook leuk, dat je dat zo via een omweg zegt.
Maar een begin van verandering is er nu dus, leuk om te zien, compliment!
Is er een bepaalde reden voor je verandering?
Knappe marketing. Inderdaad. En wie denkt dat HAK dat doet uit omzetoverwegingen, slaat de plank helemaal mis. HAK doet dat om ons in Nederland gezonder te laten eten. Daarnaast heeft HAK er ook een educatieve bedoeling er mee. HAK weet dat de meeste Nederlanders niet meer kunnen koken, en legt op haar site uit hoe je rode kool kunt klaarmaken en peterselie op worteltjes kunt doen. Haute cuisine. Maar pas op.!
Ook het ergonomisch aspect wordt zo niet vergeten! Want groente schoonmaken is een levensgevaarlijk werkje. Waarom zo’n rode kool met een scherp mes zelf in stukken snijden, als het kant en klaar in potjes zit ? Dom toch !!
Maar goed dat HAK er is.
(Ik krijg pas respect voor HAK, als ze nu zonder borstklopperij een weekproductie richting de Filippijnen sturen. Maar ja, dan krijgen ze daar natuurlijk geen streekprodukt, en moeten ze daar die enorme meerwaarde missen.. )