Dat zal een hele uitdaging worden. Maar er is hoop want als een marketingblad je vraagt dat eens toe te lichten, dan komt de toekomst al een stuk dichterbij. MarketingTribune gaf in het hoofdartikel van het januari-nummer dat vorige week uitkwam ruim baan voor een complex onderwerp.

In de week voor Kerst 2012 kwam Wendy van Esveld langs. We hadden een lang, breed en diep gesprek. Oordeel zelf of het haar is gelukt om een redelijk complete toekomstvisie in drie pagina's tekst te proppen. Ik was in ieder geval aangenaam verrast.

Het interview behandelt de kernonderwerpen van de toekomst: de verdeling van de buit in de wereld, fosfor als reproductiefactor voor leven en eten, veel meer en veel kleinere steden, wonen en eten op de plek waar je poept en plast tot one bedroom woningen en naar de hoeren en je vrienden aan de andere kant van de wereld in virtual 3D.

Hoeveel simpeler of praktischer moet het gemaakt worden om marketeers weg te krijgen uit de nepmarketing van duurzame-zus-en-zo naar een toekomst waarin we domweg heel anders moeten gaan leven?



Foto- en tekstcredits: interview: © MarketingTribune, foto: History of the Future, uitsnede, Brian Hammond
Dit artikel afdrukken