Het vlaggenschip van de Franse kazen, de roquefort, verrast met een popularisering en vernieuwingsslag. Omdat het traditionele Franse kaasplateau steeds minder vaak op tafel verschijnt, en ook de verkopen in supermarkten al jaren teruglopen, zoekt de 151-jarige fabrikant Société bewust de vlucht naar voren. Het bedrijf presenteert deze maand de Roq'Croque: 20% roquefort gemengd met andere schapenkaas, zonder blauwschimmel en vooral: in plakjes. Daarmee zoekt Société nadrukkelijk de consument op die niet gewend is roquefort te eten.

Het bedrijf zag de noodzaak een betere aansluiting te vinden bij een jonger publiek en minder traditionele eetmomenten. Roq'Croque sluit aan bij het snelgroeiende segment van de 'tranchettes', de kaas in plakjes. Website, reclame en marketinguitingen van Société hebben een make-over ondergaan: "Dankzij onze voorgaande communicaties kennen consumenten de legende en de oorsprong van ons merk goed. Vanaf nu willen we het meer met ze hebben over eetmomenten", zegt Adrienne Pagot-Gérault, de marketingdirecteur van moederbedrijf Lactalis AOC.
Dit artikel afdrukken